Teoksen nimi. Mikäli teos on julkaistu useammalla nimellä, näytetään ensimmäisen julkaisun nimi.
Matka ohjelmoinnin maailmaan
Tyyppi
romaanit
Tekijän nimeä klikkaamalla löydät teoslistauksen ohella lisätietoa kirjailijasta.
kuvaus
Dibitassujen pikkukoira Emmi opettaa Viki-ystäväänsä tekemään oman tietokonepelin. Viki oppii, että peliä suunnitellessa pitää miettiä mm. hahmoja, pelin tarkoitusta, sitä, miten pelissä liikutaan ja monia muita asioita. Emmin avulla Viki rakennettua mieleisensä uuden pelin, jossa on merirosvoja ja Zombeja- ja tottakai Sankarikoira, joka taistelee näitä pahiksia vastaan. Kirjassa tutustutaan ohjelmointilogiikkaan sadun keinoin.
(Anu/Kirjavinkkariyhdistys ry)
- - -
Matka ohjelmoinnin maailmaan on kirja, jossa sadun kautta johdatetaan lapsi ohjelmointiajattelun maailmaan. Ohjelmointi tulee olemaan osana koulujen opetussuunnitelmaa syksystä 2016 alkaen. Nuoremmille lapsille ohjelmointi tuodaan opetukseen lähinnä ohjelmointiajattelun kautta.
Ohjelmointiajattelussa opetellaan esimerkiksi antamaan tarkkoja käskyjä, joita tarvitaan myöhemmin varsinaisessa ohjelmoinnissa. Tässä kirjassa Dibitassujen koirat tutustuttavat lukijansa logiikkaan ohjelmoinnin takana, ja tekevät siitä ennen kaikkea hauskaa ja kiinnostavaa tarinankerronnan kautta. Parasta kaikessa: kirjan tekijätiimissä on lapsienergiaa mukana!
Viki-koira pelaa tietokonepeliä. ”Se on tylsä!” tuhahtaa Viki jonkin aikaa pelattuaan. ”Minäkin tekisin hetkessä paremman pelin.” ”Niinkö tosissaan?”
haastaa fiksu Emmi Vikiä. ”No eiköhän sitten kääritä hihat ylös ja aleta hommiin!” toteaa Emmi ja tarttuu Vikiä tassusta kiinni. He molemmat loikkaavat tietokoneen uumeniin. Siitä alkaa ikimuistoinen seikkailu, jossa Emmi opettaa Vikiä ihan oikeasti tekemään oman tietokonepelin. Emmin avulla Viki oppii, että pelissä pitää miettiä hahmoja, pelin tarkoitusta, sitä, miten pelissä liikutaan ja monia muita asioita. Emmi valottaa Vikille tietokoneohjelmoinnin saloja, ja loppujen lopuksi Viki saa kuin saakin rakennettua Emmin ja kavereiden kanssa uuden pelin. Siinä on tietenkin merirosvoja ja Zombeja- ja tottakai Sankarikoira, joka taistelee näitä pahiksia vastaan.
(Readme)
(Anu/Kirjavinkkariyhdistys ry)
- - -
Matka ohjelmoinnin maailmaan on kirja, jossa sadun kautta johdatetaan lapsi ohjelmointiajattelun maailmaan. Ohjelmointi tulee olemaan osana koulujen opetussuunnitelmaa syksystä 2016 alkaen. Nuoremmille lapsille ohjelmointi tuodaan opetukseen lähinnä ohjelmointiajattelun kautta.
Ohjelmointiajattelussa opetellaan esimerkiksi antamaan tarkkoja käskyjä, joita tarvitaan myöhemmin varsinaisessa ohjelmoinnissa. Tässä kirjassa Dibitassujen koirat tutustuttavat lukijansa logiikkaan ohjelmoinnin takana, ja tekevät siitä ennen kaikkea hauskaa ja kiinnostavaa tarinankerronnan kautta. Parasta kaikessa: kirjan tekijätiimissä on lapsienergiaa mukana!
Viki-koira pelaa tietokonepeliä. ”Se on tylsä!” tuhahtaa Viki jonkin aikaa pelattuaan. ”Minäkin tekisin hetkessä paremman pelin.” ”Niinkö tosissaan?”
haastaa fiksu Emmi Vikiä. ”No eiköhän sitten kääritä hihat ylös ja aleta hommiin!” toteaa Emmi ja tarttuu Vikiä tassusta kiinni. He molemmat loikkaavat tietokoneen uumeniin. Siitä alkaa ikimuistoinen seikkailu, jossa Emmi opettaa Vikiä ihan oikeasti tekemään oman tietokonepelin. Emmin avulla Viki oppii, että pelissä pitää miettiä hahmoja, pelin tarkoitusta, sitä, miten pelissä liikutaan ja monia muita asioita. Emmi valottaa Vikille tietokoneohjelmoinnin saloja, ja loppujen lopuksi Viki saa kuin saakin rakennettua Emmin ja kavereiden kanssa uuden pelin. Siinä on tietenkin merirosvoja ja Zombeja- ja tottakai Sankarikoira, joka taistelee näitä pahiksia vastaan.
(Readme)
Kirjallisuudenlaji
Aiheet ja teemat
Henkilöt, toimijat
Alkukieli
Julkaisuissa alkukielinen julkaisu, 1. suomenkielinen julkaisu, eri käännökset ja mahdolliset muut käännökset.
julkaisut
Ensimmäinen julkaisu
kyllä
Ilmestymisaika
Sivumäärä
83
Kustantaja
Kieli
Kuvittaja
Lisätietoja
Alanimeke kannessa ja esiössä: Opaskirja lapsille ohjelmointiajatteluun