Teoksen nimi. Mikäli teos on julkaistu useammalla nimellä, näytetään ensimmäisen julkaisun nimi.
Glitch
Tyyppi
romaanit
Tekijän nimeä klikkaamalla löydät teoslistauksen ohella lisätietoa kirjailijasta.
kuvaus
Edellistäkin huikeampi scifi-seikkailu!
Pelimaailmaa, scifiä ja historiaa yhdistävän Sensored Reality -sarjan toinen osa vie maailmaan, jossa todellisuuksien rajat hämärtyvät. On aika ottaa peli omiin käsiin!
Vuoden 2118 hypertalvi hautaa Helsingin kaupunkisaaren kauniit kanaalit lumeen ja jäähän. Hurjien lumimyrskyjen lisäksi kuusitoistavuotiasta Bugia, nyt maailman kuuluisinta videopelaajaa, vainoavat kummalliset näyt Shadow Warriors II -pelissä kuolleesta historianopettajasta sekä tuntemattoman tytön muistot menneisyyden maailmasta. Voiko todellisuudessakin olla glitchejä? Kadonnutta äitiään etsivä Bug aloittaa opinnot legendaarisessa videopeliakatemiassa. Osana opetusta Bug pelaa eeppistä viikinkiaikaan sijoittuvaa seikkailupeliä. Pelin kaaosta ja vaaroja huokuvan myyttisen maailman vuotaessa todellisuuteen kukaan ei ole turvassa. Samalla kulissien takainen valtapeli kiristyy entisestään. Bugin elämä juuttuu painajaismoodiin, jossa huijauskoodit eivät auta. Bug ei aio enää olla nappula muiden pelissä. Sensored Reality -sarjan toinen osa Glitch vie lukijan takaisin maailmanlopun maailmaan, jossa videopelit ja VR-puvut tarjoavat pakokeinon ekokatastrofista. Glitch tuo kauan odotettua jatkoa niin Betan kuin esimerkiksi Ready Player One -teoksen faneille. Glitch jatkaa Anders Vacklinin ja Aki Parhamaan Sensored Reality -trilogiaa, joka yhdistelee pelimaailmaa, scifiä ja historiaa, ja luo näkymiä ilmastonmuutoksen runteleman maapallon ja Suomen tulevaisuuteen. Trilogia seuraa päähenkilö Bugia hänen selvittäessään vanhempiensa kohtaloa ja pelikorporaatioiden likaisia salaisuuksia, ja sen jokainen osa vie tarinan uudelle peliteknologiselle tasolle.
(Tammi)
Pelimaailmaa, scifiä ja historiaa yhdistävän Sensored Reality -sarjan toinen osa vie maailmaan, jossa todellisuuksien rajat hämärtyvät. On aika ottaa peli omiin käsiin!
Vuoden 2118 hypertalvi hautaa Helsingin kaupunkisaaren kauniit kanaalit lumeen ja jäähän. Hurjien lumimyrskyjen lisäksi kuusitoistavuotiasta Bugia, nyt maailman kuuluisinta videopelaajaa, vainoavat kummalliset näyt Shadow Warriors II -pelissä kuolleesta historianopettajasta sekä tuntemattoman tytön muistot menneisyyden maailmasta. Voiko todellisuudessakin olla glitchejä? Kadonnutta äitiään etsivä Bug aloittaa opinnot legendaarisessa videopeliakatemiassa. Osana opetusta Bug pelaa eeppistä viikinkiaikaan sijoittuvaa seikkailupeliä. Pelin kaaosta ja vaaroja huokuvan myyttisen maailman vuotaessa todellisuuteen kukaan ei ole turvassa. Samalla kulissien takainen valtapeli kiristyy entisestään. Bugin elämä juuttuu painajaismoodiin, jossa huijauskoodit eivät auta. Bug ei aio enää olla nappula muiden pelissä. Sensored Reality -sarjan toinen osa Glitch vie lukijan takaisin maailmanlopun maailmaan, jossa videopelit ja VR-puvut tarjoavat pakokeinon ekokatastrofista. Glitch tuo kauan odotettua jatkoa niin Betan kuin esimerkiksi Ready Player One -teoksen faneille. Glitch jatkaa Anders Vacklinin ja Aki Parhamaan Sensored Reality -trilogiaa, joka yhdistelee pelimaailmaa, scifiä ja historiaa, ja luo näkymiä ilmastonmuutoksen runteleman maapallon ja Suomen tulevaisuuteen. Trilogia seuraa päähenkilö Bugia hänen selvittäessään vanhempiensa kohtaloa ja pelikorporaatioiden likaisia salaisuuksia, ja sen jokainen osa vie tarinan uudelle peliteknologiselle tasolle.
(Tammi)
Kirjallisuudenlaji
Päähenkilöt
Tapahtumapaikat
Tapahtuma-aika
Alkukieli
Julkaisuissa alkukielinen julkaisu, 1. suomenkielinen julkaisu, eri käännökset ja mahdolliset muut käännökset.
julkaisut
Nimi
Ensimmäinen julkaisu
kyllä
Ilmestymisaika
Sivumäärä
411
Kustantaja
Kieli
Lisätietoja
Perustuu Vacklinin ja Parhamaan aiempaan, Suited reality -nimiseen lyhytelokuvakäsikirjoitukseen.